Archiwum dla daty: 27-03-2012

Wybieramy dietę

 

Wciąż są wymyślane diety, które mają w krótkim czasie uczynić z nas szczupłych ludzi. Niestety wszelkie diety cud są tylko niespełnioną obietnicą. Owszem na niektórych można szybko schudnąć, ale kosztem zdrowia. Ponadto są to zwykle diety rygorystyczne, w których albo do końca nie potrafimy dotrwać, albo po ich zakończeniu rzucamy się na jedzenie i tyjemy więcej niż ważyliśmy przed rozpoczęcie diety. Następuje po prostu efekt jo-jo. Dieta powinna być dobrana z rozwagą do stanu naszego zdrowia, a także efektów, jakie chcemy osiągnąć. Jeśli tylko mamy taką możliwość, poprośmy dietetyka o skomponowanie jadłospisu pasującego do naszego trybu życia. Bezpieczniejsze są diety, w których chudnie się wolniej. Przeciętnie powinno się chudnąć około dwa, trzy kilogramy miesięcznie. Jest to zdrowe dla organizmu. Lepszym rozwiązaniem są też diety, które są różnorodne. Będziemy mieć pewność, że organizm dostanie potrzebną mu porcję witamin i mikroelementów. Wybór diety zależy tylko od nas, ale warto najpierw poczytać o ich skutkach.

Dieta 1000 kalorii

 

Dieta 1000 kalorii należy do jednych z chętniej stosowanych diet. Swoją popularność zawdzięcza temu, że mogą się w niej znaleźć właściwie wszystkie produkty, które lubimy tylko w znacznie zmniejszonych porcjach. Dzienne zapotrzebowanie organizmu na kalorie jest mniej więcej trzy razy wyższe niż w tej diecie. Aby dostarczyć organizmowi odpowiednią ilość witamin i minerałów, posiłki powinny być zróżnicowane i pełne wartościowych produktów. W ciągu dnia należy zjeść pięć niewielkich posiłków, aby nie dopadły nas ataki głodu. Ich kaloryczność powinna wynosić odpowiednio 200, 150, 350, 100 i 200 kcal. W sumie 1000 kcal w ciągu dnia. Regularne spożywanie posiłków zapewni równomierne trawienie. Dania spożywamy, co trzy godziny. Pomiędzy nimi pijemy wodę mineralną. Nie możemy obie pozwolić na soki owocowe, ponieważ dostarczają dodatkową ilość kalorii. Dieta powinna być obfita w białka, węglowodany oraz tłuszcze. W kolejnych tygodniach stopniowo zwiększamy ilość spożywanych kalorii. Podczas diety warto wykonywać lekkie ćwiczenia.

Dieta Montignaca

 

Dieta Montignaca jest dietą specyficzną. Jej autor zaleca rozdzielanie produktów należących do różnych grup żywności. Najważniejsze w tej diecie jest właściwe komponowanie posiłków. Ich kaloryczność nie jest tak ważna. Produkty podzielił pod względem indeksów glikemicznych. Te z indeksem glikemicznym poniżej 60 zawierają dobre węglowodany, a te z wyższym złe węglowodany. W diecie stosuje się tylko produkty o niskim indeksie glikemicznym. Dieta zaleca spożywanie trzech posiłków w ciągu dnia. Każdy z nich o stałej porze. Nie wolno łączyć białek z węglowodanami, ani węglowodanów z roślinami strączkowymi. Każdą z grup produktów można jednak łączyć z warzywami. Śniadanie powinno zawierać przede wszystkim węglowodany. Na obiad przygotowujemy produkty białkowe z tłuszczami. Kolacja natomiast powinna zawierać białka i tłuszcze lub węglowodany i białka. W trakcie diety można pić wodę mineralną, najlepiej niegazowaną, świeże soki warzywne i kawę bezkofeinową. Płynów nie pijemy przed posiłkiem, ani zaraz po, lecz pomiędzy nimi.


płyn w jamie macicy przyczyny