Archiwum tagu: ilość kalorii

Wybieramy dietę

 

Wciąż są wymyślane diety, które mają w krótkim czasie uczynić z nas szczupłych ludzi. Niestety wszelkie diety cud są tylko niespełnioną obietnicą. Owszem na niektórych można szybko schudnąć, ale kosztem zdrowia. Ponadto są to zwykle diety rygorystyczne, w których albo do końca nie potrafimy dotrwać, albo po ich zakończeniu rzucamy się na jedzenie i tyjemy więcej niż ważyliśmy przed rozpoczęcie diety. Następuje po prostu efekt jo-jo. Dieta powinna być dobrana z rozwagą do stanu naszego zdrowia, a także efektów, jakie chcemy osiągnąć. Jeśli tylko mamy taką możliwość, poprośmy dietetyka o skomponowanie jadłospisu pasującego do naszego trybu życia. Bezpieczniejsze są diety, w których chudnie się wolniej. Przeciętnie powinno się chudnąć około dwa, trzy kilogramy miesięcznie. Jest to zdrowe dla organizmu. Lepszym rozwiązaniem są też diety, które są różnorodne. Będziemy mieć pewność, że organizm dostanie potrzebną mu porcję witamin i mikroelementów. Wybór diety zależy tylko od nas, ale warto najpierw poczytać o ich skutkach.

Dieta 1000 kalorii

 

Dieta 1000 kalorii należy do jednych z chętniej stosowanych diet. Swoją popularność zawdzięcza temu, że mogą się w niej znaleźć właściwie wszystkie produkty, które lubimy tylko w znacznie zmniejszonych porcjach. Dzienne zapotrzebowanie organizmu na kalorie jest mniej więcej trzy razy wyższe niż w tej diecie. Aby dostarczyć organizmowi odpowiednią ilość witamin i minerałów, posiłki powinny być zróżnicowane i pełne wartościowych produktów. W ciągu dnia należy zjeść pięć niewielkich posiłków, aby nie dopadły nas ataki głodu. Ich kaloryczność powinna wynosić odpowiednio 200, 150, 350, 100 i 200 kcal. W sumie 1000 kcal w ciągu dnia. Regularne spożywanie posiłków zapewni równomierne trawienie. Dania spożywamy, co trzy godziny. Pomiędzy nimi pijemy wodę mineralną. Nie możemy obie pozwolić na soki owocowe, ponieważ dostarczają dodatkową ilość kalorii. Dieta powinna być obfita w białka, węglowodany oraz tłuszcze. W kolejnych tygodniach stopniowo zwiększamy ilość spożywanych kalorii. Podczas diety warto wykonywać lekkie ćwiczenia.

Dieta Dukana

 

Dieta Dukana to po prostu dieta proteinowa. Zalicza się ją do najbardziej chwalonych diet. Jest bezpieczna dla zdrowia, zapewnia zdrowy wygląd, a przy tym nie prowadzi do efektu jo-jo. Oprócz tego jest oczywiście skuteczna. W czasie jej stosowania chudnie się około 5 kg miesięcznie, co rzeczywiście nie jest szokiem dla organizmu. W menu znajdują się wysokobiałkowe produkty. Białko powoduje szybszą utratę wagi, ponieważ na jego strawienie organizm musi wyzwolić większe pokłady energii. Energia potrzebna organizmowi jest wówczas pobierana z tkanki tłuszczowej. Posiłki są na dodatek smaczne. Znajdują się w nich owoce morza oraz chude mięsa. Na szczęście nie musimy skupiać się na liczeniu kalorii. Również z tego względu dieta jest przyjemna. W ciągu pierwszych pięciu dni dozwolone są wyłącznie produkty białkowe. W kolejnych pięciu stosuje się je na przemian z warzywami. Etapy te możemy powtarzać. Kiedy osiągniemy zadawalający efekt raz w tygodniu możemy sobie pozwolić nawet na coś bardzo kalorycznego.

Dieta Niskowęglowodanowa

 

Już sama nazwa mówi nam, że w diecie zostaje ograniczona ilość węglowodanów. Ich dzienna dawka nie powinna przekraczać 100 gramów. Lekarze patrzą na nią podejrzliwie, ponieważ obfituje w tłuste i ciężkostrawne potrawy. Dużo w niej mięsa o wysokiej zawartości tłuszczu. Oprócz tego pojawia się też tłusta śmietana, a spożywanie warzyw i owoców zostaje ograniczone do minimum. Istniej teoria, że dieta sprzyja wyleczeniu cukrzycy, ale żadne badania tego nie potwierdzają. Takie opinie bezpieczniej traktować z przymrużeniem oka. Nie ma ograniczeń w kwestii kalorii. Ilość produktów, które można spożyć jest jednak odmierzana przy pomocy wagi. W diecie oprócz mięs i ryb można konsumować także różnego rodzaju sery od żółtego po pleśniowy. Dozwolone są też produkty pełnoziarniste, jaja, orzechy oraz migdały. Słodyczy nie należy jeść. Wyjątkiem jest odrobina gorzkiej czekolady. Odradza się jedzenie produktów mącznych takich jak chleb lub makaron. Oczywiście chodzi o produkty oczyszczone. Należy pić napoje nie zawierające cukru.


http://podszpilka24.pl/ endometrioza objawy